Mijn eerste week - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Inge - WaarBenJij.nu Mijn eerste week - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van Inge - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 September 2014 | Indonesië, Candidasa

Hoi allemaal!

Mijn eerste weekje op Bali zit er alweer bijna op! Het was wel een heerlijk weekje. Ik heb lekker kunnen wennen aan het warme weer hier en ook een beetje aan de gang van zaken. Hoewel ik me hier elke dag wel weer over kan verbazen.
Zo hoorde ik dat mannen hun haar hier niet mogen knippen als hun vrouw zwanger is, omdat ze dan niet aantrekkelijk zijn voor andere vrouwen.
Het verkeer is nog steeds een ramp, zelfs ik als Hollander ga hier niet fietsen.

Deze week heb ik lekker rustig aan gedaan. Van een van de bewoners hier op Dasa Wana heb ik een rondleiding in de omgeving gehad. We zijn naar het stadje Amlapura geweest. Lekker over de markt lopen, die was echt enorm groot. In het gebouw werd heel veel kleding verkocht en dingetjes voor de offers. Buiten was het vooral rijst, in allemaal verschillende soorten en smaken, en taartjes (ook veel gebruikt bij offers) en groente en fruit.
Verder ben ik mee geweest kijken bij een zwemles. De kinderen van Jembatan Senang (waar ik mijn vrijwilligerswerk ga doen) hebben één keer in de twee weken zwemles. Er waren er helaas maar drie, maar ze hadden ontzettend veel plezier. De docenten van Jembatan Senang helpen bij deze zwemles samen met nog een aantal vrijwilligers. De docenten krijgen daarna zelf ook zwemles, want de meeste Balinezen kunnen niet zwemmen. Oh ja wist je dat ze hier zwemmen met hun kleren aan!? Ze willen niet bruin worden haha. Ze dragen hier ook vesten om dat te voorkomen.

Vandaag ben ik naar white sand beach geweest. Het was prachtig, het water was helder, geen kwallen of zo en een mooi strand! Helaas ook nog een beetje verbrand, maarja dat was te verwachten.

Maandag ga ik echt beginnen met mijn vrijwilligerswerk en ik heb er heel veel zin in!!

Liefs Inge

  • 20 September 2014 - 12:31

    Gerard En Mariët:

    Inge wat fijn dat je het zo mooi hebt. Mag jij je kleren wel uit doen? Zorg dat je niet te bruin wordt, maar wel lekker bruin.
    Wij wensen je heel veel succes met je vrijwilligers werk volgende week.
    Als wij de foto's bekijken lijkt het ons daar heel mooi, jammer dat het zo ver weg is.
    Groetjes van ons en natuurlijk ook van Oma.

  • 20 September 2014 - 18:48

    Ineke:

    Hoi Inge
    Wat fijn dat je het zo naar de zin hebt.
    Heel veel succes met het vrijwilligerswerk volgende week.
    je hebt ook mooie foto's gemaakt.
    groetjes Ineke en Theo

  • 12 Oktober 2014 - 10:42

    Leonie:

    Hey Inge,

    ik ben benieuwd hoe het nu met je is. Je bent volgens mij nu een paar weken aan het werk. Wat ben je aan het doen en hoe vind je het? Hoe zien je dagen er uit?
    Ik ben benieuwd naar je verhalen en mischien weer een paar mooie foto's

    In Nederland gaat naturlijk alles zijn gangetje en is de herfst op komst

    Ik hoor van je
    Dikke kus, Leonie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 17 Aug. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 3585

Voorgaande reizen:

13 September 2014 - 07 Januari 2015

Bali!

Landen bezocht: